Magdalenes de la Dana i la Lola

Una tarda de tardor plujosa dóna molt de si amb dos nenes àvides d’aprendre i passar-s’ho bé. I més fent cuinetes: enfarinat-se i anant tastant-ho tot. Deliciós!

Avui fem magdalenes, amb una recepta tradicional:

Ingredients:

  • 250 gr de farina
  • 250 gr de sucre
  • 200 ml d’oli d’oliva
  • 4 ous
  • 150 ml de llet
  • una mica de sal
  • ratlladura d’una llimona
  • 1 grapat de pinyons
  • 1 sobre de llevat químic Royal

Cóm ho fem això de les magdalenes?

Fem les clares d’ou a punt de neu. Incorporem els rovells. Sense parar de remenar, afegim el sucre fins que es desfaci tot. A continuació la farina, l’oli, la llet, el polsim de sal, la ratlladura de llimona i el llevat, tot de mica en mica, fins que la massa tingui una consistència prou homogènia. En aquest cas, l’ordre de factors, no acaba d’alterar el producte.

Omplim els motllos, que poden ser tant de silicona com de paper. Posem un polsim de sucre per sobre de la massa que omple els motllos i 5 o 6 pinyons per donar-li un toc especial.

Amb uns 10-15 minuts de forn a 180ºC ja en tindrem prou. Que estigui prèviament escalfat, només per sota i posant la safata de les magdalenes a mitja alçada. El resultat, espectacular. Mireu la cara de les cuineres. La diversió està assegurada. A berenar!

Un Comentario

  1. moooolt bé!!!!!!!!!!!!! moltes felicitats a les cuineres! clar que sí, si hem de menjar magdalenes, que siguin casolanes!

    Me gusta

  2. alexperezcaballero

    Gràcies, Ada. Transmetré el teu missatge de felicitació a aquestes dos excepcionals cuineres que són la Dana i la Lola.
    Anima’t i proposa’ns unes magdalenes estil semproniana, i la propera sessió de «cuinetes» les fem seguint la teva recepta. Ens faria molta il·lusió !!

    Me gusta

  3. Bet

    Són unes grans cuineres!! A disfrutar-les !!

    Me gusta

  4. toni

    Es curioso que se diga que la carne no es un alimento imprescindible, cuando la llevamos comiendo durante toda la historia de la humanidad y se ha demostrado que precisamente gracias a la proteina animal hemos evolucionado como especia.
    Y a la par se diga que el cereal si que es necesario cuando se trata de una alimento ácido, inflamatorio y que hace tan sólo unos pocos miles de años que lo comemos y nuestro cuerpo aún no lo digiere,

    Un par de preguntas que me gustaria hacerte y que siempre que le digo a mi nutricionista es incapaz de hallar una respuesta:
    1:Siempre oigo que los nutricionistas decía que hay que comer de todo. Pero a la par tb decís que la dieta vegetariana es sana. Hay que comer de todo o no? Si somos vegetarianos o veganos, significa adiós pescado, carnes, embutidos, huevos… O una cosa o la otra.

    2. Los expertos: tanto médicos como nutricionistas habláis de la importancia de una alimentación alcalina (ayuda a evitar enfermedades…) por contra de la ácida. He leído más o menos que por cada alimento ácido deberíamos comer 3 de alcalinos. Pero es que la tan cacareada dieta meditarrane la base está forma única y exclusivamente pero alimentos ácidos e inflamatorios. O sea, la dieta mediterranea propone una alimentación alta en alimentos ácidos. No es eso una contradcción.?

    He podido bajar de peso haciendo exactamente lo contrario de lo que me dices mi dietista: He aumentado algo la proteina (un 15% es realmente muy bajo) y he recortado bastante los HC de absorción rápido (básicamente cereales y pan y además he aumentado las grasas saturadas: aceite de coco, ghee, aguacate… Y como con el unico requisito de no quedarme con hambre.
    Resultado: he perdido 15 kilos en 6 meses y mis analíticas (segú mi médico: inmaculadas).

    ¿cómo se come todo esto???

    Me gusta

Deja un comentario